Tuesday, August 3, 2010

Pertandingan melekat-lekat guna Pita Pelekat


Ada satu pertandingan untuk mencipta pakaian. Dan juga undi diperlukan untuk memilih pemenangnya dan siapa yang terkeluar, ala-ala macam AF la jugak kan.Tapi syaratnya, keseluruhan design tu perlu dan wajib mengunakan 'Pita Pelekat' aka Duct-Tape. Misi berjaya, dan pemenangnya ialah pasangan Ray Banna and Yancy Esquivel yang telah memenangi design dengan jumlah undi yang paling banyak, mereka memenangi hadiah bernilai $3,000 setiap seorang sabagai wang biasiwa dan $3,000 untuk sekolah mereka.Boleh tahan gak, DIY (Do It Yourself) design yang diperbuat daripada pita pelekat ini ye.
Keseluruhan, pasangan ini mengambil masa kira-kira 300 jam dan memerlukan 30 gulung pita pelekat untuk menghasilkan blazer dan gaun, siap dengan bow tie dan purse lagi..Semua pita pelekat. Pertandingan Duck® brand duct tape Stuck at Prom® Scholarship Contest ini memerlukan peserta-peserta untuk menghasilkan pakaian prom mereka yang berwarna-warni, dan boleh dipakai. Siapa sangka, pita pelekat yang biasanya digunakan untuk membuat kerja rumah, tetapi boleh menghasilkan sesuatu yang begitu cantik.


Macam-macam kan idea diorang ni, tapi kadang2 macam menarik juga. Kat Malaysia, ada ke orang buat pertandingan macam ni..Uiisshh...melekat-lekat kot..yang Masha pernah kena dulu, juz buat baju guna surat khabar lama je la kn..:-)

No comments:

Post a Comment

~ You Might Also Like~

Related Posts with Thumbnails

Disqus for Story of MyChantique

blog comments powered by Disqus