Tuesday, March 5, 2013

1st Anniversary in Penang

As-salam,

Dah sebulan lebih dah la terperap entri ni dalam draft..huhu..xpela..masih tidak terlewat untuk publish ye..hehe..actually our official anniversary ialah pada 27 January lepas..dan Masha memang dah planning dari tahun lepas lagi, ingat nk celebrate kt Penang, sebabnya Masha n hubby dah lama sangat tak pergi Penang..last pegi dlu time skolah kot..Naseb baek dengan bantuan SIL Masha yang memang sudah menetap di Penang, senang la sikit urusan perjalanan kitaorang. Pada mulanya, nak book hotel je..then cari punya cari..dah dapat la hotel berdekatan dengan rumah SIL, dan last minit punya plan..tiba2 PIL pon mau join sama..hehe..bertambah meriah la nanti gamaknya..dan Masha pon jadi kelam kabut jap nak cari hotel/apartment yg betul2 affordable..

Alhamdulillah, dengan bantuan internet je..jumpa la Apartment kt area Georgetown. Homestay ni kt Prsn.Gurney n price dia RM150 per day..dan masha rase homestay ni memang mengikut bajet dan selesa lagi bersih. Owner Palm Court Apartment ni Pn. Normah dan ni no dia kalo ada sesiapa yang ingin bercuti di Penang, apartment ini sangat recommended-019-4118412. Apartment ni ada terletak di tingkat 4, dan ada lift dan parking pon takde masalah, sebab banyak parking..Mempunyai 3 bilik - master bedroom ade aircond, dan 2 lagi bilik yang lain ada kipas. Boleh dikatakan rumah ni memang complete la, ada fridge, meja makan, pinggan mangkuk, water heater, peralatan nak memasak, sofa, tv, bantal extra, tilam extra n kalo bleh bwk tila toto sendiri la kalo ramai orang..hehe..

Dari atas kiri: Bilik yang ke2, Pintu hadapan tandas dan shower, Pandangan hadapan Apartment, Master bedroom

Banyak tempat yang dirancang untuk melawat semuanya tak sempat nak pergi n ada yang dah tutup. Agak frust sebab tak dapat pergi Toy Museum dan naik Bukit Bendera sebabnya Toy Museum yang dekat depan Hotel Copthorne tu dah berpindah tempat dan time tu tak tau dia pindah kt mana, n Bukit Bendera plak nak pergi ke area tu sangat la jem disebabkan kami bercuti pada perayaan Thaipusam. Confirm la jem sebab berdekatan dengan kuil kan..huhu..tapi takpe la, at least dapat berjalan2 di Penang..

 Sesampai je Penang pada petang 26 January, kami terus menjamu selera..Kalo datang Penang tak makan pasembur dan char kue tiaw peveret Masha ni memang tak sah..sebab kedua2 makanan ini memang berasal dari Penang. then apabila penat makan macam2, kitaorang pon berehat di apartment yang disewa. Esoknya, 27 January- Our Anniversary..Kami celebrate kt Pantai Batu Feringghi..Best2 sebab dapat bermandi manda dan berkelah..bersama2 family angkat SIL dan PIL..suke eh baby dalam pewot ni dapat main air laut..then setelah hampir ke petang, kami pun pulang berehat di apartment. Sebab malamnya mahu jalan sekitar Penang di Padang Kota dan lain-lain lagi.


Pada 28 January, hari kami berangkat pulang. Tetapi sebelum pulang kami sempat lagi melawat rumah Allahyarham Tan Sri P.Ramlee yang terletak di Jalan P.Ramlee..Dan kami juge sempat shopping souvenir n jeruk berbagai jenis di Kedai Aishah Jeruk Buah- kedai ni best sebab kita boleh test every jeruk kt ctu..xbeli pon xpe..hehe..Masha shopping, jeruk-jeruk, minyak gamat (utk preparation time berpantang nanti), kuah rojak dan fridge magnet..Kesimpulan nya, memang best la jalan2 kt Penang ni..tapi masha tersalah pilih date plak, clash dengan Thaipusam..huhu..xpe la..janji dapat spentime bersama family terchenta dan orang tersayang..Tq to my SIL, PIL, and Family Bu yang banyak bersusah payah meraikan kitaorang ni..hehe..

Dear My B, Syahrul Azmeer,

To the man I have chosen to love and be with me for a lifetime, 
I want you to know that words are not enough to say that I love you.
You're the reason why I wake up every morning with a smile.
 For that, I thank you for everything and love you more.
 Happy 1st Anniversary, My Love!



No comments:

Post a Comment

~ You Might Also Like~

Related Posts with Thumbnails

Disqus for Story of MyChantique

blog comments powered by Disqus